Aktuaalne

RAM ja ERSO esinesid Hongkongis täismajale

Ovatsioonid pärast laupäeval Hongkongi kultuurikeskuses antud kontserti.

Krister Kivi, Eesti Päevaleht

26. märts 2018

Aasia tuuril viibivad rahvusmeeskoor ja Eesti riiklik sümfooniaorkester andsid eile õhtul EV 100 egiidi all Hongkongi City Hallis väljamüüdud kontserdi.

Pooleteisetunnise eeskava põhiosa täitis Jean Sibeliuse „Kullervo” op. 7, mille solistina astusid üles metsosopran Monika-Evelin Liiv ja bariton Rauno Elp. Kuulajateni jõudis ka Eestis elava ukraina helilooja Galina Grigorjeva nokturn tsüklist „Nox vitae”.

„Kullervot” dirigeeris hiljuti 74. sünnipäeva tähistanud Leif Segerstam Soomest. Tema jõulise taktikepi all esitati laupäeval Hongkongi kunstifestivali lõpetuseks kultuurikeskuse kontserdisaalis Richard Wagneri „Das Liebesmahl der Apostel” ja meeskoorinumbrid ooperist „Lendav Hollandlane” ja „Tannhäuser” ning Charles Gounod’ ooperist „Faust”. Samuti Eduard Tubina „Süiti eesti tantsuviisidest”. Solistina astus üles ERSO kontsertmeister Arvo Leibur.

Kuigi kallimate piletite hinnad ulatusid 80 euroni, olid mõlemad saalid pea viimase kohani välja müüdud. Paarkümmend hilinenud muusikahuvilist, keda karmide reeglitega City Hallis istekohale ei lastud, kuulasid kontserdi ära püstijalu ja tavapärase plaksutamise sekka kostis lõpuks nii kiljumist kui ka braavohüüdeid.

Meeskoor sõidab Singapuri

ERSO ja rahvusmeeskoori ühist kontserti oli tulnud nautima ka kunstifestivali sponsoreerinud Hiina Tööstuspanga peadirektor. Mõlemal päeval olid kohal ka Eesti Vabariigi Pekingi suursaatkonna esindajad. Pühapäeva õhtul võõrustasid nad ERSO orkestrante ja RAM-i lauljaid hotelli YMCA Salisbury banketisaalis saksapärase kartulisalati, magushapu kana ja muu hea-paremaga.

Eesti Vabariigi sajanda sünnipäeva puhul korraldatav Eesti kultuuri tutvustamine jätkub homme Singapuris, kus rahvusmeeskoor esitab mõningate muudatustega nädalapäevad varem Pekingis ja Shanghais kõlanud kava. Seal kanti Mikk Üleoja dirigeerimisel ette Mendelssohn-Bartholdy „Responsorium et Hymnus”, Rahmaninovi „Всенощное бдение”, Ødegaardi „Arise, my love!”, Schuberti „Gesang der Geister über den Wassern”, Bonato „Crux fidelis” ja „Signum magnum” ning Veljo Tormise „Piiskop ja pagan”, mida Shanghai publik kuulas pea hiirvaikselt. ERSO orkestrandid Singapuri ei sõida ja alustasid juba eile õhtul mõni tund pärast esinemist tagasiteed Tallinna.

Loe artiklit tervikuna.